ООО “Спец-автотехника-М”
ДИСТРИБЬЮТОР АВТОЗАПЧАСТЕЙ
English в русский
 

Світлодіодна експансія – LED замість накалювання


В автомобільному освітленні традиційна лампа розжарювання поступово відходить в історію, поступаючись місцем світлодіодам навіть в салонному освітленні і сигнальних вогнях, не кажучи вже про ДХО. І в нових варіантах застосування лідируючі позиції займає продукція компанії Osram.
«Софітки»
Так називають лампи з двома симетричними цоколями для плафонів освітлення салону, багажника, підкапотного простору, а також підсвічування номерів. Зараз сформувалися три основних типорозміри двухцокольных ламп C5W. Цоколі у них однакові, різна лише довжина: 31 мм, 36 мм і 41 мм. Лампи розжарювання зазвичай мають потужність 5 Вт в малому і середньому форматі і 10 Вт в самому довгому, а ось LED-«софітки» споживають всього 1 ват, тобто на 80% менше, тобто забуте на ніч світло в салоні не стане причиною розряду АКБ.
У модельній лінійці Osram раніше була тільки LED лампа C5W 36 мм, але вже освоюється і випуск двох інших типорозмірів. Крім того, лампи Osram C5W пропонуються в двох варіантах виконання: 6000К («холодне» трохи блакитнувате біле світло) і 4000К («тепле» світло, ближче до лампи розжарювання). Простота інсталяції гарантується тим, що лампи до сотих часток міліметрів в точності відповідають «рідний» лампочці. Упаковка світлодіодних ламп Osram також зазнала змін – блістер розкладається на частини і лампа виїжджає, як на маленькому подіумі. Ціна такої лампочки в роздробі – приблизно 8 євро, тобто у 10 разів дорожче звичайної, однак треба врахувати, що LED-лампи практично «вічні»: 5 років гарантії та 10 000 годин впевненого терміну служби.
Для зовнішнього застосування, наприклад підсвічування номерів, лампи поки не омологовані, хоча технічних перешкод до того немає – причини суто формальні. Приміром, ДХО, противотуманки і світлодіодні та інші світлодіодні прилади омологуються як нові світильники спочатку в LED-виконанні. А оскільки LED замінюють звичайні лампи в світильнику, під них не спроектованому, по букві закону такі лампи в Європі можна використовувати тільки для внутрішнього застосування, наприклад, для салонного освітлення без обмежень. На упаковці для зовнішнього застосування такі лампи позначені як «off-road only» – компанія Osram німецька, а стало бути законослухняна.
Сигнальні лампи
В гаммі компанії Osram з\'явилися знайомі лампи P21W і PY21W вже у LED-виконанні. Світлодіодні сигнальні лампи в точності повторюють форму, довжину і цоколь. З особливих плюсів сигнальних LED-ламп варто відзначити моментальність включення світлодіодів -  швидше вольфрамової нитки розжарення. У стоп-сигналах це цілком актуально, так і в «поворотнику» така миттєвість не буде зайвою. Також доступні два варіанти колірної температури: 3000К і 6000К. У лампи Osram P21W в 3000К світловий потік складає 350 lm, а у варіанті в 6000К цей параметр дорівнює 400 lm.
Фахівці Osram радять для всіх кольорових світильників (стоп-сигналів, габаритів і т.д.) використовувати 3000К – це буде органічно і нарядно, і притому гуманно по відношенню до тих, хто знаходиться ззаду. А лампи в 6000К, які істотно яскравіше, рекомендується встановлювати прозорі ліхтарі заднього ходу, а також у ДХО тих автомобілів, де застосовують не цільні блоки, а окремі світильники з лампами типу P21W.
LED-лампа Osram дозволить років на 10 забути про зміну ламп в ліхтарях. Гарантія Osram на світлодіодні сигнальні лампи – 5 років, а термін служби – 10 000 годин повноцінної роботи, тобто еквівалент пробігу в темний час доби 400 000 км при середній швидкості в 40 км/ч. В позначенні звичайних ламп P21W цифра вказує лише на стандартну споживану потужність цього типу. Насправді лампа P21W в LED-варіанті споживає всього 4W. У світлодіодних P21W теж поки немає офіційної омологації за ЕСЕ, і хоча в реальності такі лампи не ослепяють, не змінюють сприйняття приладів, не зіпсують плафон і т. п., виробник чесно повідомляє на упаковці, що схвалення поки не отримано.
Нюанси «поворотників»
Окремо слід розглянути нові PY21W для покажчиків поворотів. В принципі, вони відрізняються від звичайних білих тільки кольором колби. У фахівців виникне питання – чому пофарбована колба, а не використовується конструктивна можливість змінювати світ самого світлодіода? Відповідь проста і прозаїчна – помаранчеві світлодіоди існують, але поки що вони дуже дорогі, тому застосовано білий світлодіод з жовтогарячим світлофільтром-ковпачком.
Але куди важливіші нюанси установки. Буває два види реле поворотників – старі електромеханічні і нові електронні, в яких чутні клацання по природі відсутні – вони відтворюються для звичного сприйняття. При електронному реле такі LED-лампи будуть працювати без проблем. А ось механічне реле буде «клацати» в два рази частіше, як зазвичай буває при перегорілій лампі в системі поворотів. Однак вихід є, і досить простий – вставити додатковий опір в ланцюг, в плюсовий дріт між машиною і лампою. Тому краще, щоб з лампою відразу купувався додатковий резистор.
Звичайно, світлодіодні лампи – товар недешевий (у порівнянні зі звичайними лампами розжарювання), але при цьому вельми презентабельний і модний. Тому не виключено, що одним з найбільш ймовірних місць реалізації таких продуктів можуть стати СТО, розраховані на обслуговування автомобілів середнього і преміум сегментів. Напевно такі продукти стануть одним з додаткових заробітків для поважаючих себе і своїх клієнтів, автосервісів.
Основна ж мета виробника – доповнити лінійку і далі розширювати портфоліо світлодіодних ламп Osram наступними за популярністю типами цоколів. Відтепер лінійка LED-ламп компанії доповнено сигнальними лампами та повним спектром ламп двухцокольного формату. Тепер практично на всі найпопулярніші типи ламп можна знайти в лінійці продукції Osram їх світлодіодний аналог. Так, світлодіодні лампи дорожче. Однак якщо автовласник цінує стиль, красу, істотно кращу функціональність і довговічність, то ціна LED-ламп виправдана як з естетичної, так і економічної точок зору.